Det enda system du behöver som fastighetsägare eller
Vad är PHM Digital?
PHM Digital är portalen som samlar all information kring din bostadsrättsförening eller fastighet på ett och samma ställe.
Genom ett användarvänligt webb- och appbaserat gränssnitt får du som styrelsemedlem eller fastighetsägare tillgång till all nödvändig information om så väl förvaltning som boende.
Har du dessutom både ekonomisk förvaltning och teknisk förvaltning från din lokala PHM partner får du tillsammans med portalen den mest kompletta fastighetsförvaltningslösningen på marknaden.
Full kontroll
Med PHM Digital får du som fastighetsägare eller styrelsemedlem full kontroll över din fastighet eller din förening. Det gör att du kan utföra ditt arbete snabbt, effektivt och korrekt. Du behöver inte längre hoppa mellan olika system, bläddra i pärmar eller leta efter anteckningar. Allt du behöver finns samlat i portalen.
I portalen ser du din bokföring och du kan attestera dina leverantörsfakturor direkt. På samma sätt får de boende sina hyresavier och du kan följa upp inbetalningarna. Alla relevanta dokument och filer förvaras i portalen vilket ger dig och hela styrelsen en lättillgänglig och komplett historik. Det gör att inget går förlorat vid överlämning till nya styrelsemedlemmar.
I portalen får också du som ägare eller styrelsemedlem en total överblick över fastighetens eller föreningens ekonomi. Du ser till och med dina lån och får påminnelser när det är dags för omförhandling.
Tack vare den integrerade digitala signeringen med Bank-ID eller sms behövs inte längre några papperskopior. Alla avtal och kontrakt hanteras och förvaras digitalt, lättåtkomliga för alla parter.
Användarvänlighet för alla
Vi på PHM vet att åldersspannet kan vara stort bland både fastighetsägare, styrelsemedlemmar och boende.
Därför har vi byggt portalen på ett sådant sätt att alla ska kunna använda den oavsett vilken teknisk erfarenhet man har.
Är det så att man inte kan hantera portalen själv har vi gjort det möjligt att lägga till flera användare, så att den som behöver kan ta hjälp av tex. en familjemedlem.
Effektiva möten direkt i portalen
Med hela mötesprocessen digitaliserad blir det mycket enklare att följa upp vad som sagts och gjorts tidigare! Ingen behöver heller missa ett möte för att de inte har möjlighet att vara på plats fysiskt.
I den digitala mötesprocessen finns funktioner för att hantera kallelser inklusive videomöten, skapa och distribuera dagordning, föra och signera protokoll med mera. Mötesprocessen är helt pappersfri och all information och alla mötesrelaterade dokument samlas i portalen.
Alla sparar tid och pengar
Genom att använda PHM Digital sparar man tid och pengar i flera led. Arbetet för dig som ägare eller styrelsemedlem förenklas drastiskt.
Det underlag du levererar till din förvaltare är komplett och korrekt vilket i sin tur innebär mindre handpåläggning för tex. redovisningskonsulten eller revisorn.
Den digitala felanmälan gör att felavhjälpande åtgärder går smidigare. Den som kommer för att avhjälpa felen får rätt underlag och kan ha med sig rätt utrustning och reservdelar från början. Inga extra turer, inga extra kostnader.
Håll möten online enkelt
Möten bokas direkt i portalen
Inbjudan & dagordning skickas ut
Mötena hålls online
Protokollen skickas ut
och signeras digitalt
All dokumentation samlas i portalen
Följ felanmälan i realtid
Med felanmälningsfunktionen i portalen kan de boende följa sina ärenden steg för steg i realtid.
Tack vare att alla parter använder samma system eliminerar man onödiga missförstånd. Det sparar både tid och pengar och i slutändan gör det alla parter nöjdare.
SMARTA FUNKTIONER
För styrelsens behov
- Publicera nyheter och driftstörningar till medlemmar
- Avtals- och dokumenthantering
- Attestera fakturor
- Ekonomiska rapporter
- Lagringsutrymme
- Lånereskontra
- Register över boende och hyresobjekt
- Röstlängd
- Synkronisering mellan förvaltarens affärssystem och styrelsens information och register
- Hantera utlägg
- Fördela uppgifter
- Hantera arvoden och ersättningar
- E-signering
- Digital brevlåda
- Kontraktshantering
- Möteshantering med digital signering
- Kontakt med din valda förvaltare
- Videomöten
ENKLA LÖSNINGAR
för de boende
- Intern hemsida/mobilapp till föreningens medlemmar
- Information som t.ex. bo bok och vanliga frågor
- Information om nyheter och driftstörningar
- Kommunikation med styrelse och förvaltare
- Felanmälan med realtidsuppföljning
- Bokningsfunktion för t.ex. tvättstuga eller gästrum
- Information om föreningens styrelse
- Samlade kontaktuppgifter
Vanliga frågor och svar
PHM Digital passar för dig som äger en fastighet eller sitter i styrelsen för din bostadsrättsförening.
Samtidigt är portalen också fullproppad med smarta funktioner för boende i såväl bostadsrätter som hyresrätter.
Inga problem! Vi hjälper dig med allt som är förenat med flytten och ger er tillgång till er fastighet eller förening i PHM Digital.
Är det så att du använder ett annat fastighetssystem idag? Inga konstigheter, vi hjälper dig överföra all information så att ingenting går till spillo.
PHM Group är ett av Nordens största företag inom fastighetsförvaltningsbranschen.
Även om vi är stora sätter vi den lokala verksamheten främst. Därför arbetar alla våra partnerföretag under sina lokala varumärken. Det innebär för dig som kund att du alltid kan vända dig till din lokala leverantör som du har ett förtroende för samtidigt som du får tryggheten vi som storbolag kan erbjuda.
Om du har någon del av din fastighetsförvaltning genom en PHM partner kan du också ta del av PHM Digital.
Alla våra partnerföretag arbetar i PHM Digital och det är det som gör att du genom portalen får tillgång till all din fastighetsinformation i realtid, såväl ekonomisk som teknisk.
Vill du hitta en PHM partner idag?
Klicka här för att hitta din närmsta partner.
Kom igång med PHM Digital redan idag!
Kontakta mig